zondag 26 juni 2011

Vintage romance

In May I visited London with my friend Tessa. We both fell in love with this 30's style, georgous mint-green china from Royal Albert. I just had to wait a little while before I could make a cake to go with this cup, saucer and dessertplate.

The rose is a second try with petals on thread. The inside petals of the rose are glued on, the other two layers are on threa. I tried to use the same colours as the china, I just love these soft tones combined with gold.

It's a gift for my friend, she completed her study and is celebrating tonight. 

Congratulations Carmen!

******************************************************************************

Afgelopen mei hebben mijn vriendinnetje Tessa en ik London bezocht. We waren beide meteen verliefd op dit jaren '30, mint-groene servies van Royal Albert.
Moest alleen een tijdje wachten voordat ik een bijpassend taartje kon maken.

De roos is een tweede poging met blaadjes op draad. The binnenste blaadjes zijn vastgelijmd en de buitenste twee lagen op draad. Ik heb geprobeerd de kleuren van het servies na te bootsen, vind de zachte kleuren in combinatie met het goud zo mooi...

Het is een cadeautje voor een vriendin, die vanavond viert dat ze haar diploma behaald heeft.

Gefeliciteerd lieve Carmen!







Best Blogger Tips

13 opmerkingen:

  1. Chique en elegant!!!
    Ik vind jouw kleur goud altijd zo mooi, mag ik vragen hoe jij dat zo krijgt? Wat voor kleur maak jij je fondant voor dat je t dust/verft?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauwwww prachtig mooie kleuren en een mooie roos

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel dames!

    @Jacqueline; Gebruik bijna altijd Golden rose van EdableArt. Nu heb ik deze gemengd met een wat feller goud. Kleur de fondant eigenlijk zelden als ik hem ga verven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. That colour is perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel!! Ga eens op zoek:)
    Kijk alweer uit naar je volgende taart!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat super mooi, die kleuren zijn ook helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hee Nadine,

    Ik wilde nog even laten weten dat ik de golden rose heb besteld en ik heb er vandaag voor het errst mee gewerkt. Wat een wonderspul, ben er zo blij mee!!!
    Bedankt dat je t met mij wilde delen!
    Alleen wat een vervelende potjes...
    Liefs Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Jacqueline!

    Super! Wil zelf ook geen ander meer haha. Hoezo lastige potjes?

    Groetjes,

    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee Nadine!

    Sorry voor de late reactie, keek net pas weer op je blog.
    Nou, ik hoef alleen maar naar het potje te kijken en alles zit onder de dust. Niet zo handig...
    Nog een x bedankt voor t delen!
    Liefs Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nadine,

    Wat maak je toch een prachtige taarften. Erg smaakvol.
    Ik ben een grote roos aan het maken voor op een taart en vroeg me af hoe je deze aan de onderkant afwerkt. Ik zie hier volgens mij alleen een groen blaadje.
    Maar bij mij is de onderkant al best bol/dik door alle bloemblaadjes. Snij je dat eerst een stuk korter?
    Anders kan ik de bloem niet zoals hier rechtop zetten...
    Ben benieuwd.

    Groetjes, Laila

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Laila,

    dank je wel!

    Deze blaadjes zijn op draad gezet en daarna bij elkaar geplakt met tape. Vandaar dat er een platte onderkant is.

    Groetjes,

    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor de reactie!
Ik lees ze altijd en ben er ontzettend blij mee! Bij een vraag zal ik sowieso altijd reageren.

Groetjes,

Nadine